Deklaracja dostępności
OŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCI
Ośrodek Rehabilitacyjno-Wychowawczego dla Dzieci Niepełnosprawnych (ORWDDN)) zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony orwdn.bip.jaworzno.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu [niezgodności i wyłączeń] wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
• elementy nietekstowe (grafiki, zdjęcia prezentujące istotne informacje) nie mają dodanego tekstu alternatywnego lub opisu treści,
• opisy odnośników w niewystarczający sposób informują o treściach do których kierują,
• nie wszystkie pliki do pobrania (w formacie .pdf, .doc i inne) są przygotowane jako dostępne, tzn. nie mają struktury pozwalającej osobom niewidomym na ich przeglądanie lub też są skanami dokumentów, część dokumentów (w szczególności dokumenty zewnętrzne, np. oświadczenia majątkowe, oferty) jest dostępna wyłącznie w formie zeskanowanej.
Nadmierne koszty
Ocena dokonana na podstawie analizy kosztów zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu.
Treści nieobjęte przepisami
• dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych, opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności, chyba, że ich zawartość jest niezbędna do realizacji zadań podmiotu,
• pliki wytworzone przez inne podmioty niż ORWDDN i przekazane do publikacji w formie papierowej lub skanów nie są dostępne z uwagi na brak dostępu do danych źródłowych. Dotyczy to również oświadczeń majątkowych, które są pisane ręcznie, następnie zeskanowane, a do których modyfikacji podmiot nie jest uprawniony
• treści archiwalne, niewykorzystywane do realizacji bieżących zadań są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności.
Jeśli potrzebujesz któregoś z wyżej wymienionych plików w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który element chodzi.
Data i podstawa przygotowania deklaracji dostępności
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej – wersja 2.2 https://www.gov.pl/attachment/1a3e2bb5-6d60-4897-ac2f-07a8e91e70ed oraz badanie narzędziem https://validator.utilitia.pl/new_report_general/67ceb071bd19830526000388/
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje
Po wejściu w zakładkę Wysoki kontrast:
-
podwyższony kontrast;
-
możliwość powiększenia wielkości liter na stronie;
-
focus przemieszcza się po elementach strony za pomocą klawisza tabulacji TAB "do przodu" i Shift + TAB "do tyłu"
Skróty klawiszowe
SHIFT + ALT + H - Strona główna
SHIFT + ALT + M - Zawartość strony
SHIFT + ALT + F - Wyszukiwarka
SHIFT + ALT + 0-9 - Menu
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Osoby odpowiedzialnej Dyrektora ORWDDN - Pani Ewa Szczepańska-Jagło, adres e-mail: orwddn@orwddn.pl. lub prosimy o kontakt — mejlowo lub telefonicznie 32 6163515.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Zgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych, każdy ma prawo wystąpić do ORWDDN z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej BIP: https://orwdn.bip.jaworzno.pl lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu. Żądanie powinno zawierać: 1) dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem, 2) wskazanie strony internetowej, która ma być dostępna cyfrowo, 3) wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem, 4) wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeśli dotyczy. ORWDDN realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w wyżej wymienionym terminie, ORWDDN powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. ORWDDN może odmówić zapewnienia dostępności cyfrowej, jeśli wiązałoby się to z ryzykiem naruszeniem integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji. Jeśli ORWDDN nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu. W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do ORWDDN skargę. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego. W przypadku odmowy wnoszący żądanie może złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich: www.rpo.gov.pl.
Pozostałe informacje
Aplikacje mobilne
Link do aplikacji mobilnej: nie dotyczy
Link do deklaracji dostępnosci tej aplikacji: nie dotyczy
Dostępność architektoniczna
• ORWDDN dysponuje jednym budynkiem zlokalizowanym przy ulicy Ks. J. Sulińskiego 41, 43-600 Jaworzno. • Do budynku prowadzą dwa wejścia od strony przystanku autobusowego na ulicy Sulińskiego. • Każde wejście wyposażone jest w podjazdy dla osób na wózkach inwalidzkich. • Główne wejście posiada drzwi automatycznie samoczynnie otwierane. • Przed budynkiem wyznaczono miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych. • Budynek jest dwukondygnacyjny z dwiema windami. • Schody na klatce schodowej są oznaczone żółto-czarnymi taśmami dla osób słabowidzących. • Toalety zlokalizowane są na parterze budynku i wyposażone są w poręcze dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. • Ośrodek zapewnia możliwość wejścia do budynku pacjentom korzystającym z psa asystującego, o którym mowa w art. 2 pkt 11 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 573) bez konieczności wcześniejszego zgłoszenia tego faktu.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
• Kontakt z placówką możliwy jest poprzez: kontakt osobisty, kontakt telefoniczny pod numerem 326163515, kontakt mailowy: orwddn@orwddn.pl • Ośrodek zapewnia możliwość przekazania informacji głosowej o rozmieszczeniu pomieszczeń osobom wchodzącym bezpośrednio przez wyznaczonego pracownika. Pracownik ten może oczekiwać na osobę potrzebującą takiego wsparcia przy wejściu, w tym celu należy poinformować placówkę o planowanym przybyciu telefonicznie pod numerem 326163515. Usługa może być zapewniona od razu po zgłoszeniu. • Ośrodek zapewnia możliwość skorzystania z usługi tłumacza języka migowego. W placówce zatrudniony jest pracownik posługujący się językiem migowym. W celu zapewnienia komfortu wizyty zalecamy umówienie wizyty z zapewnioną dostępnością tłumacza języka migowego na miejscu w terminie 3 dni przed planowaną wizytą, telefonicznie (pod nr 326163515) lub za pomocą poczty elektronicznej (orwddn@orwddn.pl). Usługa jest bezpłatna. • Jeśli jest taka potrzeba i wola pacjenta najważniejsze informacje przekazywane w trakcie rozmowy, są każdorazowo odnotowywane pacjentowi, w postaci krótkiej notatki. • Pracownik placówki pomaga (za zgodą pacjenta) wypełnić dokumenty. • Ośrodek zapewnia możliwość przyjścia w towarzystwie asystenta, osoby towarzyszącej stanowiącej wsparcie dla pacjenta.